Jag som skådis


Nu har jag fått många frågor om vilken/vilka filmer jag är medi och om jag kan berätta mer i detalj, så nu ska jag göra det =) När jag var 13 var jag statist i min första film "Till det som är vackert", jag har dock inte sett den så jag vet faktiskt inte om jag kom med i den.
 
Sen så fick jag komma på provspelning för att dubba, ni vet när man lägger över sin röst för tex en engelsk röst i en film?! Jag dubbade 2 st tjejer som var med i ett program för cartoon network. Det går inte längre på tv men det gjorde det för ett tag sen, ganska länge sen faktiskt ;) så det var coolt att höra sig själv..
Dubbningen skedde faktiskt i samband med provfilmningarna till "Apflickorna" som ni säkert har hört om nu men jag berättar iaf... Det är en långfilm som har biopremiär den 2 september. Jag spelar alltså huvudrollen i den :) Det var mer än 600 st som hade sökt till den rollen, så jag var överlycklig när jag fick veta att jag fick rollen :D Jag var på 7 st provfilmningar innan jag verkligen fick rollen. Sen efter det så fick jag manuset, och vi repade scenerna, provade ut massor av kläder, skor, smycken m.m Sen fick vi komma in till sminkrummet och provade ut vilket smink vi skulle ha, nagellack och frisyr..:) Och efter det var det bara att börja träna voltige, vilket var rätt svårt och rätt läskigt..! men det var också jätte kul!
 Inspelningen började den 12 juli 2010 och så höll vi på varje dag förutom helgerna fram tills 25 augusti :) Har ni fler frågor kring det? så fråga på bara..:D

 Sen var jag med i en musikvideo med Houman sebghati och promoe :D!! Den heter "Lögner" finns på youtube!!

Och så var jag med i en musikvideo med ingen speciell artist och där spelade jag "ballerina" och även vanlig dansare :D super kul!
 Jag var också med lite i en webb-serie för svtplay :D Inspelningen var jätte kul och rollen var lite komplicerad men vi skulle typ spela indianer hahaha det var jätte kul!
Sen, eftersom jag hade huvudrollen i Apflickorna så fick jag även huvudrollen i en kortfilm som heter "We should be together" :D Jag fick faktiskt hem den igår, så jag har sett den, den var cool men som vanligt är jag inte nöjd med mig sj men aja :P
Jag har också varit med i en reklamfilm för siba som var på tv vid julen 2010..men syntes typ inte nåt..men ändå :)
Och nyss gjorde jag reklamfilm för KFAB (kungsörsfastighet) eller nåt sånt..och det var en rolig inspelning det med hihi
Och nu det jag gjorde sist var ett projekt för svt, det kommer vara flera kortfilmer som ska upp på en sajt och en av dom kretsar kring mig då.. Jag pratar typ om en tjej som har det lite svårt hemma o så ;) Tror det var allt, och jag ska fortsätta lägga upp info om allt som händer o så :D Hoppas detta hjälpte flera undrare, och annars är det bara att fråga på ;D kram <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0